20 Nisan 2007 Cuma

tekne kim mi?

Tekne 2005 Mayıs'ında kurulmuş bir tam hizmet reklam ajansıdır. Tekne, rotasını strateji üzerine temellendiren, bilgiye her şeyden fazla önem veren bir reklam ajansıdır. Her markanın bir karakteri olduğuna, insan karakterleriyle örtüşen markaların pazarda daha şanslı olduklarına inanır. Bu nedenle hizmet verdiği markalara geliştirdiği stratejilerle arketipik anlamlar yükler, onların farklılaşmasını sağlar.


İsviçreli psikiyatr Carl Gustav Jung tarafından keşfedilen arketipler, insan kişiliğini belirleyen kollektif algılardır. Daha sonra Margaret Mark ve Carol S. Pearson'un “The Hero and Outlaw - Building Extraordinary Brands through the Power of Archetypes" isimli kitabı arketipleri reklam ve pazarlama dünyasına sokmuştur. Tekne de arketipik markalama stratejisinde bu kitabı kendine kaynak alır.

Hiç yorum yok: