20 Nisan 2007 Cuma

Güçlü Bir Marka Olmaya Giden Beş Adım

Etkili bir marka deneyimi sunmak ya da sunmamak tamamen size kalmış. Müşteri deneyimini biçimlendirme konusunda faalseniz, markanıza sıkı sıkıya bağlı zengin ve uzun ömürlü bir ilişki kurabilirsiniz. Müşterilerle güçlü bir ilişki kurmayı başaramadığınız takdirde, bunu rakiplerinizden biri başaracaktır. Aşağıda güçlü marka-müşteri iletişimi için beş başlangıç noktası sunulmaktadır:


Marka kimliğinizi açıkça ifade edin: Marka kimliğinizi açıkça ifade edemediğiniz takdirde, müşterilerin bunu nasıl yorumlayacağı konusunda kontrol sahibi olamazsınız. Net bir marka kimliği, ürün ve hizmetleriniz için organizasyonunuz boyunca beklentiler oluşturur.


Bir müşteri yararı önerisi oluşturup bunu her departmana yol göstermek için kullanın: Böylece müşteri yararı öneriniz organizasyonunuzun tüm birimlerince aynı mesaj eşliğinde dile getirilecek ve uygulanacaktır.


En iyi müşteri deneyimini belirleyin: Müşterilerin şirketinizle etkileşim içinde bulunduğu temas noktalarını belirleyin. Bütünsel bir marka deneyimi yaratmak için bütün bu noktalarda tutarlı ve etkileyici birer deneyim yaratmanız gerekir. Her departmanı müşteri yararı önerisi ve marka kimliği ile uyumlu hale getirirken dışarıdan içeri bir perspektif takının.


Müşterilerle olan ilişkinizi geliştirin: Bu ilişkilere özen gösterin. Size anlatılanları dikkatle dinleyin, bunlardan bilgi edinin ve cevap verin.


Markanızı zaman içinde güçlendirin: Müşterilerden öğrendiklerinize dayanarak marka kimliğinizin gelişimine zamanında müdahale edin. Marka-müşteri ilişkinizi güçlendirebileceğinizin farkında olun.

Hiç yorum yok: