30 Ağustos 2007 Perşembe

Marka, hedef kitlenin zihninde olandır.

Biz, bu açıklamanın bir markanın ihtiyaç duyabileceği tek açıklama olduğuna inanıyoruz. Gerçek sonuca bağlı olsa da, bu yalnızca ümit dolu bir istek değildir. Bir marka bazı durumlar için zayıf ya da güçlü olabilir. Ama eğer marka kişiliğini ve markalaşmayı iyi yaparsanız, ürününüzün vaadi bir “ilk buluşma” ve müşteri için onu tekrar bulma yolunu aydınlatan etken olacaktır. Eğer ürün marka vaadini dolduruyorsa (ki bu kritik bir gereksinimdir) müşteriyle ilişkilerinizde kendisini anlatabilen, olumlu ve doğru yoldasınız demektir.

Benzersiz marka deneyimi hedef kitlenizin her bir üyesinin karar vermesini sağlar. “Marka deneyimi” iletişim çalışmalarının ve ürün karakteristiklerinin müşteri tarafından algılanışının özetidir. Marka deneyimi her müşteri için farklıdır ve her biri farklı iletişim yolları yaşamış olabilirler. Resepsiyonistinizle görüşerek, web sitenizde bir tur atarak, muhasebe departmanınızla bir deneyim yaşayarak, CEO`nuz tarafından yapılan bir sunuma katılarak ya da sizin bir satış uzmanınızla tanışarak… Bütün bu deneyimler o kişinin marka hakkında karar vermesini sağlayacaktır.

Güçlü bir marka yaratmanın anahtarı, hedef kitlenin her üyesinin, yapılan iletişim çalışmalarını algılayıp birbirleriyle paylaşmalarını ve bunu pozitif olarak yapmalarını sağlamaktır.

Marka yaratmak planlı ve işleyen bir süreçtir. Esas hata marka yaratmayı bir proje ya da bir olay olarak değerlendirmektir. Bir ev ya da araba gibi marka da dikkatlice korunmalı ve bazen yeniliklerle şekillendirilmelidir. Boşlandığında markalar hızlıca rakipleri tarafından alaşağı edilirler.

En güçlü markalar ve markalama girişimleri kimlik tarafından yönetilirler. Neden kimlik? Çünkü bir organizasyonun veya ürünün kimliği markanın en önemli mesajlarını ve marka vaadini taşıyan en belirgin, sembolik ürünüdür. Direkt olarak iletişime geçer ve iletişimin her aşamasında icat edilebilir. Bu yüzden, kimlik marka yaratmanın 3 can alıcı noktasında devreye girer: işaret vermek, geri çağırmak ve güven.

Hiç yorum yok: