22 Nisan 2007 Pazar

Ekonomik Kız Gücü

Açıklama

Kadınlar nüfusun çoğunluğunu oluşturduğu için, onlara erkek tüketiciler için kullanılanlardan farklı yöntemlerle pazarlama yapılmalıdır. Buna rağmen birçok pazarlamacı, reklam ajansı ve organizasyon bu durumu eylem stratejilerinde yansıtmayı başaramazlar.

Kadınların satın alma gücünün sahip olduğu değerin, pazardaki kadınların kalplerini, zihinlerini ve cüzdanlarını açacağının farkında olan işletme ve organizasyonlar, çalışan kadınlar tarafından yetiştirilmiş insanlardan oluşmaktadır.

Bu etkileyici rol kadınların, bir reklam mesajının etkileyici özelliklerini hatırlama olasılığının erkeklerinkinin iki katı olduğunu kabul ettiğimizde daha da önemli olmaktadır.

Magnum Opus’tan Mike Allen şunları söylemiştir: “ Reklamcıların kadın ve erkekler için ayrı ayrı reklam yapacağı günler yakındır. Bunun sebebi ise araştırmalara göre, nüfusun yarısını etkileyen şeyi, diğer yarısının görmezden gelmesidir.

Araştırmaların bu durumu desteklemesine rağmen, Avustralya’da kadınlar için ayrı bir Pazar konsepti henüz kabul edilmemiş ya da kullanılmamıştır. Birçok pazarlama ve reklam yaklaşımı, erkekler için tasarlanan araçların taşıdığı temalarda bulunan mesajlar içermektedir.

Göz önünde bulundurulması gereken bir pazar

Kadınlar artık nüfusun ve satın alma gücünün çoğunluğunu temsil etmektedir; sadece alıcı değil, etkileyicidirler de…mevcut satın alma, reklam ve pazarlama yaklaşımlarına da yansımaktadır. Bu yaklaşımlar erkekler için tasarlanmış temalarla mesaj iletmektedir. Kadınların satın almadadaki gerçek rollerini hedef alan ve önem veren organizasyonlar, rakiplerinin yanında reklam avantajına sahip olacaklardır.

Kadınlar işgücünde daha önemli rollere geçtiği, ya da kendi küçük işletmelerini kurdukları için, zaman talepleri de artmaktadır.

Kadınlar diğer alımlarını bakkaliye alımlarıyla entegre ederek talebe yanıt vermektedir. Kadınlar bakkaliye alışverişinin % 75’inden sorumlu olduğundan, bu eğilimin farkına varan ve bundan faydalanan organizasyonlar, rakiplerine karşı bir reklam üstünlüğüne sahip olacaktır.

Örneğin “teknoloji” ya da erkek egemen olarak algılanan satış dili ya da ortamları, çok sayıda kadının alışveriş yapmasını engellemektedir. Bunun yanında araştırmalara göre genç kadınlar önümüzdeki yıllarda e- ticaretin bel kemiği haline gelecektir. Şu anda kadınlara yönelik etkili bir pazarlama yaklaşımında bulunan internet satıcılarının da, gelecekteki uzun dönem kazançlarının farkına varmaları olasıdır.

Finans hizmeti veren işletmeler, kendilerini kadın dostu olarak pazarladıkları için bu büyümenin kanıtıdır.

Kadınlar ayrıca bilgilerini ortaya koymaktadır; okullarını bırakan kadınlar erkeklerden daha nitelikli olup, bazı bölgelerde yüksek öğrenim gören kadınların oranı ya erkeklerinkine denk ya da daha yüksektir. Kadınlar tarafından yönetilmekte olan küçük işletmeler bundan ötürü başarı potansiyeline sahiptirler.

“Araziyi okumak”, “önde olmak”, “dalgayı yakalamak” isteyen organizasyonların iletişimlerini tüketici kuvvetinin yeni gücüne – kadınlara - göre biçimlendirmeleri akıllıca olacaktır.

İşletmeler ekonomik kız gücünden nasıl faydalanabilirler?
Formül değişmediği sürece sonuç aynı kalacaktır

Kadınlara ulaşmak isteyen organizasyonlar yaklaşımlarını dikkatli bir biçimde yönetmeli ve kadın kitlesini medya konusunda uyanık, pazar konusunda eğitimli ve hızlı satın alma konumunda olduklarını göz önünde bulundurmalıdır.

Kadınları başarılı bir biçimde hedef alan stratejiler, cinsiyet ilgisi konusunda değerlerini belirlemelidir. İletişim ve pazarlama da içten olmalıdır. Vaadi yerine getirmemek ya da kadın dostu konumunu yanlış kullanmak, olumsuz tepki ile sonuçlanabilir.

İletişim, kadınlara özgü olan ve çoğu durumda erkeklerinden epey farklı olan, kadınların satın alma kriterlerine uymalıdır. İletişim en temel düzeyde ilgi çekici olmalı, gücendirici olmamalı ve haklarına tecavüz etmemelidir.

Kadınların satın alma gücünden faydalanmak isteyenler, bu kitlenin medya konusunda uyanık, pazar konusunda eğitimli ve dikkatli bir alışveriş için paralı olduklarının farkında olan bir yaklaşım geliştirmelidirler. Kadın pazarı mutlaka değer ve çekicilikle hedef alınmalı, ürün ya da hizmetin alınmasını etkileyecek duygusal güdüleri desteklemelidir.

Hiç yorum yok: